سرویس IM & Presence در مرکز تماس سیسکو
سرویس Cisco Unified Presence Service سرویس پر کاربرد و محبوبCisco collaboration است که به کاربران قابلیت chat و Presence به کاربران ارائه می کند . این سرویس SIP , XMPP را پشتیبانی میکند و از بهترین و محبوب ترین Client های IM&P نرم افزار Cisco Jabber است.این نرم افزار با دادن قابلیت هایی مانند :امکان تماس صوتی , امکان اجرا شدن نرم افزار در سیستم های مختلف , تماس های تصویری, امکان ارسال چت , امکان ارسال و به اشتراک گذاری دسکتاپ و مشاهده وضعیت تماس , فکس دیجیتال ,و....... به کاربران ارائه میکند
-این سرویس با داشتن کنترل از راه دور به صورت B2C ,B2B به کاربران این امکان را می دهد که سرویس خود را بدون حضور در شرکت یا سازمان به صورت کامل مدیریت و کنترل کنند
-سرویس IM&Presence به صورت کامل سرویس CUCM را پشتیبانی میکند و علاوه بر قابلیت Enterprise IM بودن این سرویس کاربران میتوانند از امکانات CUCM مانند :تماس صوتی , قابلیت ایجاد سیستم تلفنی , voip , و...... بهرمند شوند
Cisco Unified Communication Mode در این حالت در سرویس IM&Presence قابلیت پشتیبانی از کلاینت های Cisco Jabber SDK XMPP Standarad /Cisco Jabber /و....... دارد و می تواند 45000 کاربر را پشتیبانی کند
در حالت IM-Only-User-Mode کاربردش زمانی است که کاربران از سرور Callmanager استفاده نمی کنند بلکه از یک Traditional PBX استفاده میکنند و ماکزیمم کاربرانی که در این سرویس پشتیبانی میکند 75000 کاربر می باشد
قابلیت های استفاده از سرویس IM & Presence
Personal Chat
در این سرویس به کاربران این امکان را میدهد که دو کاربر بایکدیگر ارتباط متنی به صورت real-time داشته باشند
Group Chat
در این قابلیت به کاربر امکان ایجاد یک Chat Room با داشتن محدودیت زمانی و موقت داده میشود که به کاربران دسترسی داده میشود که از خارج یا داخل شبکه به Chat Room به چت گروهی بپردازند به این قابلیتIM Conference گفته میشود
Persistent Chat
در این حالت به کاربران این قابلیت داده میشئود یک Room Chat دائمی برای خود ایجاد کنند و تمامی مکالمات و چت ها ظبط و حفظ گردد این قابلیت به مدیران کنترل زمانی افراد ا میدهد تا افرادی که در محدوده زمانی متفاوتی هستند بتوانند با یکدگر چت یا مکالمه بکنند
Archiving and Compliancy
یکی از قابلیت های سرویس IM & Presence قابلیت ذخیره چت ها و مکالمه ها است که این حالت با بایگانیکردن این اطلاعات و ذخیره در دیتا بیس در اختیار کاربران قرارمی دهد
Presence and IM Federation
در این حالت کاربران میتوانند با استفاده از قابلیت Federation با دامین های مختلفی که در شرکت های دیگر هستند نیز ارتباط به صورت چت یا تصویری برقرار کنند
High Availability
یکی از قابلیت های مهم سرویس IM & Presence قابلیت پشتیبانی کردن از Redundancy است که این قابلیت بر مبنای Collaboration است که در این سرویس امکان HA وجود دارد . این قابلیت به کاربران این امکان ار میدهد که اگر سرویس از بین برود سرور Backup جایگزین شود
Cisco Phone Status
در این قابلیت با پشتیبانی کردن سرویس IM&Presence از نرم افزار Cisco Jabber این امکان را به کاربران میدهد وضعیت On-a-Call را برای کاربران نشان دهد